söndag 24 mars 2013

Trettio är...







Då är det ett faktum. Jag är trettio år! Men ingen ångest här inte! Varför ha det. Livet leker och det mesta har fallit på plats. Bättre nu än vid tjugo tycker jag. Fast det går nästan inte att jämföra. Vid tjugo såg mitt liv liiiiite annorlunda ut vill jag säga. Bodde med girls i en stor lägenhet så centralt man kan i Uppsala och allt handlade om shopping, fest och om mera fest och killen. (H redan då) =) Nu vid trettio har jag ett jobb jag trivs med, en underbar familj, ett hem som jag pysslar med så allt bara flyter. Men det skulle vara formen som fattas då. Hur trött är jag inte nu på att vara gravvo. Jag vet att jag säkert kommer sakna det senare men nu vill jag bara att han kommer ut. Magen är stor, jag har vatten samlat överallt och ni som följt vet ju om alla sammandragningar. Less är ordet. Men snart så. Är det över och jag får sniffa bebis.


Helgen har gått i ett. Men på ett trevligt sett. Alltihop började i torsdags kan man säga. Då kom Mio skåpet hem till oss med hjälp av Larsson och H. NICE! Och så fint som jag trott! Det blev middag här efter att grabbsen plockat upp Rosa vid Stockholmståget. Och jag fick ett fint paket med ett jättefint armband i. Jag hade slängt ihop en lasagne med sallad...


Fredag eftermiddag ringde det på dörren och där stod Henkes kusin Tomas med paket i handen från Cervera. Överraskad vill jag säga. Han stannade inte till för barnen var hemma och en förkyla Pernilla i bilen... Efter någon timme droppade H:s pappa, syster och Magnus in. Vi käkade smörgåstårta och åt prinsesstårta. Även dom hade med sej på tok för fin present...


Lördag och födelsedag bestämde sej Alma att vakna kl sex. Det som ALDRIG händer. Så vid sju fick jag uppvaktning på sängen. Alma var helt säker på att det var en dockor i paketen. Riktigt coolt tyckte liten det var med tomtebloss =) Johanna kom på fika på dagen med en lysande present, precis som hon hört mej och Henke prata... för bara någon timme innan hade jag sagt till H att vi måste köpa en vinkaraff. Å vad får jag av Johanna, jo jordens finaste... lärrigt! Senare på kvällen blev det fiiiiiin middag a la Henke. Pilgrimsmusslor, älg och jag sippade på två klunkar rött vin (!!!!). Gran sällsakpade och vi körde ett parti TP. Jag torskade...


Idag söndag har storasyster med familj och pappa varit här. Pappa kom så pass tidigt att jag sov. Fick sovmorgon idag istället. Men Henke & pappa klickar så bra så inte gjorde det något! =) Presenterna var en dröm som gick i uppfyllelse...


På torsdag fortsätter firandet i sällskap av mamma, Amanda, Janne, Åke, Åkes barn men respektive. OM vi inte är på förlossningen vill säga =)


Imorgon kommer bilder på allt fint jag fått. Nu ropar sängen. Ni måste ju förstå att jag är gammal nu och blir trött runt sisådär 22...  


Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar