måndag 4 mars 2013

Beemoo syskonvagn!


Precis nu har jag beställt en syskonvagn! Gud vad jag har spanat på Blocket, i veckor. Vill ju ha en fin och fräsch vagn men inte för dyr. Antingen finns det skitvagnar för 500 kr eller fina för runt 3000. Och uppåt! I Uppsala stod marknaden på just syskonvagnar lite still. Kollade jag Stockholm var det mest Urban Jungle för X antal tusenlappar. Hur som... nu slog vi/jag till på en ny från Jollyroom som jag hoppas passar oss. För samma pris som begagnade på Blocket. 

Den kanske inte har Emmaljunga kvalité men den ska ju mest användas till och från dagis och på helger. När jag har bebis själv om dagarna har jag ju gamla joggingvagnen med liggdel. Som lätt byts ut till sitt om Alma vill åka vagn själv. Kanske har jag lillebror i Baby Björn.. Som jag idag letat som en tooooook efter!!!!!!!!!! Vi fick en mörkblå bra en av Eskilstuna som jag bara inte hittar! Den var smidig att sätta på sej och lika smidig att få i barnet. ÅH! Måste hitta!!! Vill inte köpa en ny för 700-900:- 

Det som är kvar att fixa, göra är att bära ner sidovagnen men det får vänta. För er som inte vet vad sidovagnen är så är det ett hemma-bygge gjord av min ingenjör. En säng som är exakt i samma höjd som våran säng så jag lätt kan amma på natten. Stor som en spjälsängsmadrass i måtten. Det bästa är att jag, eller vi får sängen för oss själva men bebis nära ändå! H byggde den när Alma var ca 3 månader och guuu såå skönt det var! Nu får vi se hur den här lilla krabaten är på att sova men Alma sov ju på mej första tiden. Vi satt-sov! 

BB-väskan är packad lite smått och barnkläderna i storlek 50, 56 är tvättade. SHIT... det börjar närma sej! 

Jag har slängt ut lite förfrågningar om dagishämtning eller barnpassning! Hanna med familj, mamma/mormor och Lillemor har fått förfrågningar. Mamma/mormor ska med och hämta Alma någon dag så hon hittar till förskolan. Lillemor kanske lika så?!?!?!? 

Sen är det inte mycket mer att göra än att fylla 30, fira påsk och vänta... Eller sker allt på en gång. Känner lite på mej att Knoddas Jr kommer i påsk! Tiden får visa =) 

Det ska bli såå mysigt med en till familjemedlem!!!

1 kommentar: