måndag 18 mars 2013

I vårat kök...




Jag tror Alma aldrig kommer tröttna på att bada i diskhon... hon kan sitta länge, länge! Hälla vatten från ena grejen till den andra och såklart dricka en massa! 

Här om dagen vid frukostbordet höll jag på att sätta mackan i halsen... på riktigt! H börjat plötsligt prata om att vi verkligen borde byta ut köksbänken i vårat kök... VA? SANT? UTAN ATT JAG SAGT NÅT...!!! Ja! Jag har velat gjort den men inte känt att det varit lönt att ta upp det. Men han hade tänkt precis som jag att den vi har är tråkig och dessutom sliten. Redan. Inlagd 2011 men är IKEA:s billigaste. I plast typ. Vid spisen har fronten släppt och på flera ställen är den sönder. Båda är överens om att en massiv träskiva skulle vara snyggt... Tror han är mer inne på en i Ek medan jag vill betsa den svart... Blir det av kan vi säkert kompromissa! HOPPAS jag han få byra kakel då på engång. Vore såååå kul! Googlade senast igår kväll på det igen och alla är överens om att det går att sätta på det gamla. Då vore det väl inte så jobbigt...

Våran svarta pall användes när det blev vitmålat i hallen så den var riktigt vitprickig så den har fått blivit vit! Känns vårigt och fräscht! Känner för att få in mer vitt och pastell nu. Bort med det gråa och svarta! Välkommen våren!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar