fredag 29 mars 2013

Soft, låååång-fredag och sol...


Här hemma är det verkligen soft just nu. Alma tar sej sin vila. Trött är vad hon är. Hon somnade igår vid 21.20 och vaknade till lite vid 4 och vaknade för morgonen 8.29. Och gnällde sej till att få sova middag nu. Antar att förskolan gör henne lite trött. Och att vi var på party igår. Mamma bjöd in till påskbuffé som var kanongoo. Vi samlades också för att vi båda fyllt år. Vettni, jag fick Mateus tallrikar av mamma, Åke & Janne. Lycklig! 

H är nere vid båten och grejjar lite. Myser loss antar jag. Jag fick ett mindre deppanfall här om kvällen för jag tycker inte han är riktigt med på noterna vad gäller bebis. Jag har tänkt, förberett och fixat allt!!! Till viss del för att jag är sån och det hör väl en blivande mamma till men han kan ju iallafall fråga, vara liiiiten intresserad. Ne, man kan tro att han har en segelbåt i magen han boar för. ALLT handlar om båten. Och det kan jag ju förstå men med trassliga gravid-hormonkänslor blev det en kväll för mycket. Men efter regn kommer solsken och nu frågar han hur det är med magen, om vi behöver något mer eller om han ska göra något... =)

Ska nu lägga mej ner och läsa senaste mama med en god glarre i magen... Sen ska vi iväg och kolla in ett par mjukliftar på Barnens Hus & Babyproffsen... 

1 kommentar:

  1. Vilket förlossning han får, tänk det du! Om segelbåten ligger i säte blir det tufft ;)

    SvaraRadera