fredag 17 juni 2011

Vi lyckades!


Jag, Henke, Knoddas, läkare & barnmorska klarade vändningsförsöket! H*n låg rätt när vi åkte därifrån iallafall... De hela började med ultraljud och där konstaterades att bebis låg i säte. Låst säte tror jag de kallades. Där låg vi en timme med grejjer på magen som kollade hjärtat på bebis, min puls och sammandragningar. Fick några tydliga faktiskt. Sen ner till förlossningen. Fick lite andnöd av att komma in där =) Oh, inte långt kvar nu ju. Jaja, fick en brickanyl spruta i armen och blev lite trött, seg och fick hjärtklappning. Ett par barnmorskor klämde och kände. Till sist kom läkaren in. När personalen klädde på sej varsitt plastförkläde tittade jag och Henke på varann... Den kvinnliga läkaren tittade djupt in i mina ögon och sa att de håller på så länge som jag klarar av. Barnet klarar sej. Hon sa klart och tydligt att de inte alls är skönt utan var ärlig och sa att de är tufft...
Men jag fick mina konstiga krafter jag har liggande någonstans i mej och gav inte upp. ONT gjorde de men jag ville få det gjort. Och de gick ju bra! =) Henkes hand lär vi kolla upp. Han fick nog lite ont i den som jag klämde ;)
Nu hemma så har jag inte jätteont längre. Känner mej mest överkörs och mör. Knoddas sparkar men är ganska lugn. Varit en dryg dag för oss båda...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar