torsdag 16 juni 2011

Granit!


Igår följde jag med på sommarfest på Slavsta förskola. Jättemysigt! Vilmer blev avtackad för till hösten börjar han i grundskolan (jisses vad stor han börjar bli) Jag tog lite fina pics men vill inte hänga ut massa barn som kanske inte vill de. Vi bjöds på sång och picknick!

Efter att jag kommit hem somnade jag i soffan, skönt! Men de gav energi så jag åkte med Henke ner till Gran och gick därifrån till stan medans de åkte och tränade. Hade spetsat in mej på fina glaslyktor jag sett i en blogg och gick på jakt efter Granit. Den affären låg ju tidigare på Gränby men jag hittade på den på stan. De är enkla glasflaskor med veke i som ska fyllas med lampolja. Kanon på balkongen sena sommarnätter. De blev en svart ljusslinga som ska festas i parasollet är tanken. Lite bakgård, klub, långbords-känsla vill jag åt... Ja, ni får se sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar