måndag 13 juni 2011

Nu kan kriget börja...




Nu är jag färdig med planteringen. Hoppas nu blommorna lever en liten stund =) Gröna fingrar har jag dock inte! Natten mellan fredag och lördag startade de ett krig här på Mariedalsgatan. Vid fyra tiden var jag ute på balkongen å herjade. De hela började med att en skatf*n snodde en ljuslykta av mej. Jag hade gjort jättefint på en bricka som stod på bordet. Tunna fina lyktor från Indiska. Genomskinliga med silvermönster målat på toppen. Jaja, jag vaknade av ett himla pickande och skrapande. Och mycket riktigt. En skata satt på brickan! En lykta var redan borta. Vid de här laget kämpade den med nummer 2. Den ville nämligen inte ha med mej stearinljusen utan lämnade dom kvar... Helt sjukt!!
Nu har jag nya, TUNGA ljuslyktor och jag har dessutom limmat fast dom i brickan. Nu du! Skata! Försök ta med dej hela brickan om du kan!
De är Johanna som är inspirationskällan till att blanda blommor och murgröna! Jag tycker de blir lite roligare så här än utan! Va mörkt de plötsligt blev. Lite mysigt! Henke min är inte hemma från jobbet än trots att klockan är över åtta. Prognos-dags och jag har blivit lovad MAX som kvällsmiddag =) Kan han komma någon gång då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar