måndag 13 juni 2011

Saftkalas, Råsbo 2011...




Då har jag druckit 100-årig saft! Och jag Överlevde =) Hade trott att den skulle smaka skumt och vara tjock och dryg men de var saft. Ospädd sas de att de smakade mer cherry. Vad vet jag! Den hade inte gäst och var fortfarande OK för barn och gravida. Dom kunde plombering för 100 år sen. De var Henkes pappas pappas mamma gjort saften...

Vi fick mumsa på god grill, kolla på filmer och fotton från "tiden i Råsbo" (tärnsjö) och träffa massa släktinger. Jag blev gäspig ibland, lite svårt att hålla gnistan uppe när de är massa svart/vita bilder på tanter man inte vet vilka dom är plus att de var 28 grader varmt...

Lite bilder på Sven-Eriks klanen av Martinell =) Svärfar vid grillen med Samuel & Noah, systrarna Annika & Lillemor, Annikas Jonne & lillebror klimpen-Henke!

Jakob som är min svärfars bror håller hårt i den 100-åriga saften...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar