fredag 2 mars 2012

Vi kämpar på...



Tur att pappan i familjen är på jobbet, han som har lite (läs mycket) fobi för kladd. I alla fall än så länge. Jag tror det kommer avta snart =) När det är dags för att vara pappa-ledig iaf... Alma har senaste veckan börjat rata sked. Allt som kommer på sked är skit. Oavsett vad som är på alltså... Matar jag henne med bitar från mina händer går det jättebra! Typ bröd, avokado, majs, ris, kyckling, clementin, semper burkmat (8mån med större bitar) mm. Hanna berättade att både V & N var lika så jag får nog börja göra egen mat. Hon gillar inte mosad mat helt enkelt. Ska få recept av syster på braiga plättar. Orkar och vill inte ha en kamp varje gång det är dags för mat. Hon kniiiiiiper med munnen och öppnar den INTE. Lill-skit! =))

1 kommentar:

  1. Ja du, här har det inte ätits många burkar. För det mesta har jag ju varit glad åt att de ätit min hemmalagade mat, men ibland vid utflykter vore det bra med en oöppnad burk mat som håller bättre. Men den tiden är över och eftersom de inte är kräsna alls nu måste jag ju säga att det är bra. Alma är nog samma skrot och korn hon :)

    SvaraRadera