fredag 9 mars 2012

Alma 8 månader...!











Den enda gången "unge" är fint är när man lägger till älskade innan tycker jag! Älskade unge!! Ett litet hop plock av bilder på vår älskade skatt! Redan åtta månader. I skrivande stund ( kl 11.38 för 8 månader sen) gick jag runt med en gåvagn på BB och hade ännu inte fått ryggmärgsbedövning men väntade på det. Runt 12.30 kom äntligen läkaren och gav mej det i ryggen. Då vaknade jag upp ur värkbubblan något och började prata lite smått. Jag försökte äta lite men det gick inte. Jag mådde bara illa. Barnmorskan varnade oss att det nu kunde stanna upp. Men det gjorde det inte. Inte långt efter pausen som ryggbedövningen gav började krystvärkarna. Skönt i och för sej... Jag kommer ALDRIG glömma övergången mellan värkar och krystvärkar. Vi körde på att bra tag med epidural, lustgas, TENS, pepp och varma/kalla handdukar. Sen så... 14.57 fick vi äääääntligen upp lilla Loppan på mitt bröst. Inte alls kladdig och läskig som vi trott utan den finaste i världen. Vi var sjukt trötta men såå stolta över vad vi lyckats med....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar