torsdag 29 mars 2012

Troll-unge...

Igår var vi på BVC och lyssnade på en psykolog som pratade om sömn & gränssättning. Mycket intressant vill jag säga... Våra nätter går väl överlag bra men det där snacket om att "sova hela natten" finns inte hos oss. Lika så att barn i "den här åldern" inte behöver äta på natten. Alma vaknar och låter/är ledsen ett par gånger varje natt och vill dessutom ha mat. Inget ansträngande. Jag kokar vatten i vattenkokaren det sista jag gör innan jag somnar och blandar en lälleflarra som håller sej varm & go. Ställer den på sängbordet och på så vis slipper jag gå upp och bli extra pigg. Funkar för oss. I natt vare H som stod för matningen så jag sov (läs slumrade) under tiden...

Henke sänkte botten på spjälsängen igår och det tyckte Alma var riktigt skojigt. Hon satt länge, länge och lekte där i. Ville resa sej men vågade inte. Bara övervägde saken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar