fredag 18 januari 2013

Sjukt, overall & pyssel...



Idag är det bättre med mej och min dryga huvudvärk och feber. Alla i lilla familjen har varit hängiga men bara jag som varit sjuk. Såå galet typiskt!

Det här med hormoner och viljan att börja fixa & dona går verkligen INTE att styra. Jag fick för mej att bebisen inte har någon tunn overall att åka hem från BB i eller att ha på sej första månaden i sitt liv. Och plötsligt var jag bara tvunden att köpa en. Ja, inte lätt, allt är fodrat idag (för det är ju inte säsong) men hittade en på Lindex som är tunn men varm och mysig. Och heeeeelt plötsligt känns allt bättre, jag är lugnare =)

Annars tickar det på med magen. Växer så det knakar! Tjejerna på jobbet tycker jag rent ut av är lite tjock =) Fast påpekar att det är fint, tjock! Jag såg ut så här i 7/8 månaden med Alma så jag undrar ibland hur detta kommer sluta. Kanske lugnar det ner sej lite... stannar av... ??

I helgen, om vi är pigga så ska vi fixa det sista inför förskolan. Alma behöver lite nytt. En ryggsäck bla. Mysfilten ska kapas på mitten och lite kläder ska inventeras. Tänk va, att vår lilla tjej ska börja förskolan!!! Den 28 kl 09.00 smäller det!

Jag har idag grejjat med en pyjamaspåse till bebisen. En vit tygpåse fick nytt snöre och så fort jag kommer åt tygfärg ska jag skriva just Pyjamas. Det är smidigt att ha på spjälsängen så slipper man leta varja kväll... Inte för han lär sova i sin säng första tiden och inte ha pyjamas heller men så småningom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar