måndag 21 januari 2013

Förvaring till flickrum!





Idag var jag & Alma en sväng till stan och fikade/lekte med Sandra & Alicia. Vi fikade på Stadsbibblan och lekte sen där en stund. Alma gillade inte Bockarna Bruse-knappen alla barnen tryckte på. Det kom då en röst som inte lät snäll så jag förstår henne lite. Hon pratade om det sen idag hela dagen. Mammas lilla skruttis! 

Vi hann med två affärer innan det var dags att åka hem och sova middag. (loppan sover inge vidare i vagnen ute bland folk längre så hemma sover vi oftast) Papper är en KUL affär. Där finns det pyssel vill jag lova! En gullig tjej som äger och driver det. Hjälpsam är vad hon är! Köpte med mej några rosa papper som jag sen limmade på min nymålade lilla "hurts". Tanken var att blanda olika pastellfärger så som turkost, gult, blått, rosa men det gick bara inte... det blev bara rosa. Men Alma är ju tjej och jag gillar ju rosa så varför inte =) 

Uppsala färg har mycket från Penduro så där smet vi in. Alma var lugn och lekte med personalens pall under tiden. Och Sandra var snäll och roade henne lite. Därifrån kommer dom vita pappaskarna, pappbokstäverna och den gråa färgen. Å flaggorna. 

Hyllan eller "hurtsen" får ni se imorgon. Den har nämligen redan gjorts om. Är jag inte nöjd fortsätter jag till jag är det!!!

Flaggorna ska få något att hänga i när jag hittar min braiga penna. Nu fänger de i luften... ; ) Den är så klart till Lillebror...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar