lördag 14 maj 2011

Vår = Rosa...






Med våren och ljuset kommer längtan efter rosa. De är lika varje år! På hösten, julen och vintern är jag alltid mer inne på mörka toner. En ruff och sliten stil. Men nu, när vi är nära sommaren kommer de mer och mer rosa och vitt in i vårt hem. Nästan lite åt de romantiska...

Senaste köpen som gjorts b la med Sandra igår kommer här...

Två vita burkar som jag ha kaffe och sockerbitar i från... Jaa, vad heter affären nu igen?!? Den ligger bredvid Cajsa Johanna i gränden vid Saluhallen typ.
Där fick jag även med mig muffinsformar i vitt med fina rosor på också. Endast 19.90:-

En dimrosa skål som kommer passa perfekt till vaniljsåsen som serveras till sommarens alla äppelpajer. Mmm! Längtar!
Ett litet fat till vitlökssmöret till allt grillat.
Ett par rosa smörknivar. Allt från Rusta! Billigt och bra!

På Hemköp ikväll sprang jag in i ett the som jag bara ville prova. De luktar ljuvligt så de blir kanon till frulla imorgon. Den gick lös på 14.90:-

Nu har jag redan bytt kanal för jag står inte ut med Eurovision! De blir så tjatigt och så tyckte jag flera av bidragen sjöng falskt. Nee, inget för mej! Jag ska ta en varm spa-dusch snart och sova tidigt. Hoppas inte natten blir lik den som var. Ska inte gå in på detaljer men satt och sov mestadels av natten och funderade på att bokstavligt trycka i mig en hel karta Novalucol!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar