torsdag 19 maj 2011

Föda barn kurs- Check!


Idag har vi varit på kurs om hur det är att föda barn =) Skräckblandad förtjusning! Jag vill bara att allt ska gå som de ska! Vill inte att de krånglar till sig utan funkar oki! Ska bli lite kul att få en egen uppfattning om allt. Tur att jag inte är så rädd för sjukhus, kollar hellre än kollar bort men ja, de kommer vara pirrit! De vill jag lova!

Vi hann även med ett snabbesök hos barnmorskan. Mätte, vägde och kollade av hur jag mår. Gått upp några centimeter på maglängden och även ett par kilon... Efteråt blev de lunch på IKEA sen strosade jag runt i affärerna där medan Henke var tvungen att åka till jobbet på möte. Jag kom hem med en sköt väska till vagnen, en vit amnings Bh och en ny tröja!

Ett start-kit är uthämtat idag med. Massa bra grejjer! Helt gratis! De ska jag stuva in i bebis förrådet tillsvidare...

1 kommentar:

  1. Alltså, det är så jäkla coolt att föda barn. Tycker jag det kommer det gå galant för dig, för du är tusen gånger tåligare än mig. Längtar så! Både efter din förlossning (ja, jag vet att jag är sjuk:) och efter lill-kusinen. En tjej född 20 juli tror jag!

    SvaraRadera