onsdag 8 februari 2012

Firar 10 år...!






Den åttonde februari 2002 skulle jag iväg efter skolan. De väntades förfest och utgång i Sala. Vi skulle gå på Stadshotelet! Vi gjorde oss i ordning hos Annika som då bodde i Krocksbo (låååångt ute i skogen i tärnsjötrakten) Jag, Annika & Johanna. Väl på förfesten i Sala hos en Karro störtade de in två grabbar in. Ganska dragna och glada. Grejjen var att Johanna skulle spana in en av dem, Gran, den mörka av dem två. Minns att jag (i smyg) kollade in den andra, den ljusa, fina killen med BLÅA ögon och massa muskler...

Kvällen och förfesten gick fort. När det var dags för Stadshotelet blev det lite snöbollskrig på vägen. Henke, den ljusa killen smackade en sjukt hård snöboll på mitt lår. Stort märke satt kvar ett par dagar... Det blev inget Hotel, vissa för unga, vissa för fulla. Ne, det fick bli en pub i närheten av torget i Sala. Heartbeat.

Där satt vi allihop och pratade och dansade trots att det inte fanns nå dansgolv. Skitkul hade jag. Jag & Johanna drygade om att vi aldrig kommer hitta hem, vilka hittar hit egentligen och alla känner alla. Som att inte vi var "lantisar" vi med =) Efter krogen blev det burgare. Killarna hade ingenstans att sova och de blev att de följde med oss till Annikas syster + kille och sov över. Herre så arga de blev på oss ibland. Tre fnittriga, berusade tjejer och två dryga killar som lät illa...

Jag sov inget den natten... Gran sov hos A & J i en bäddsoffa och jag och han, snyggingen Henke på golvet. Jag lutad mot hans arm... Jag visste resan då att den här grabben kommer jag drömma om...

Morgon blev det och vi alla åkte åt varsitt håll...
Snyggingen sa att han kanske (!!) skulle ringa på kvällen... Gud va jag väntade... Hemma i mitt flickrum i Länna. Kl 22.05 ringde ett konstigt nummer och i andra ändan sa Henke; Heeej! Tack för senast...


Resten får jag ta en annan dag. De är nämligen en lååååång historia =) Nu, tio år senare minns jag allt ganska klart! På gott och ont... Unga var vi och de var up & downs men skam den som ger sej, ler! Nu sitter vi här och spanar hus och är förlovade sedan några år och har en underbar, älskad Alma! Och H är lika fin nu som då!


(bilden är tagen i USA 2005 är H var där och forskade)

1 kommentar:

  1. Oh ett stort grattis till er, gud vad tiden går fort. Vilka minnen, hade nästan glömt bort det där :) men kul hade vi! Ha en fin 10 års dag. Kram Johanna

    SvaraRadera