onsdag 16 maj 2012

En bok att gömma...




Alma ääääälskar ett bada. Hon får inte göra det varje dag men ofta =) Sist så stupade hon framlänges rakt mer under ytan. Både jag och Henke satt där så hon kom ju upp på ett ögonblick. Jag fann mej fort och blev inte rädd själv och heller inte hon heller. Jag bara tog upp henne och pratade lugnt. Hon skakade av mej vattnet och fortsatte leka. Härligt! Men jag skulle vilja att hon får lite respekt för vatten då vi bor nära en sjö och ska ut och segla i sommar... men det löser sej nog!

Däremot kan vi inte läsa boken om att Nalle Puh badar. Det blir ett väldigt liv på Alma. Jag förstår henne mycket väl. Hon vill bada själv!!!!! Går inte att ta miste på min uttrycksfulla lilla unge =) 

Vad hon har börjat härma mej när jag pratar nu... Pappa kan hon... Men många ord tar hon efter slutet eller början av. Amanda blir da, Janne blir ne, gunga ga, tappa blir ta. Skitkul!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar