torsdag 24 maj 2012

Ässkling min!


Denna med lite socker på! Jo du! Temperament, det har vi. Alma var tidig med att visa det vill jag lova. Minns såå tydligt när jag satt trött och sliten hos våran bvc-sköterska och undrade varför Alma aldrig var riktigt nöjd. Arg när hon vaknade, arg när hos somnade, arg när hon hade tråkigt mm. Fick en klapp på axeln och hon yttrade nåt om att jag skulle vara glad att jag hade en uttrycksfull och viljestark bebis. Nu så här åtta, nio månader senare och jag riktigt landat i mamma rollen kan jag väl hålla med...

Idag åt vi på "Grekens" såå gott! JAg valde en klassisk greksallad med en Loka. Janne tog grillspett och Amanda en räksallad. Pappa H är på Åland med jobbet...

Alma fick lov att hoppa den tredje och sista napen ikväll (försökte på vägen ner och på restaurangen) så hon somnade på ett kick nyss, tidigare än vanligt! Hann bara stoppa i nappen efter den in vana kvällsrutinen. Nice! Kanske dags att börja ta bort den i fortsättningen... 
Som det är nu:

9.00 vaknar

10.30-12 sover

14.30-15-15 sover

18.15-18-40 sover

21.15 somnar för natten

03.00 äter lälle som står varm på sängbordet

Nu ska jag snacka lite skit med syrran sen hoppa i sängen! Jag har bränt mej lite idag så en vända med after sun ska jag kosta på dej. Hur jag än gör så bränner jag mej. Solar långsamt + solskydd på 30...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar