fredag 11 maj 2012

Äntligen!


Vilken lång dag jag och Loppan hade igår. BVC kl 10. Fint hade hon växt!! 9280 kg och 72 cm lång. Och prickar sin kurva galant. Det gjordes även en utvecklingsbedömning. Slå ihop två klossar mm. Inga problem där heller. Och min fundering över att hon inte kryper skulle jag släppa tyckte direkt. Kommer det så kommer det annars struntar hon i att krypa helt enkelt. Huvudsaken att hon tar sej fram och det gör hon ju på rumpan...

Vi fick goood lunch hos Jenny, Mattias & Theo. Färskpotatis, kött, bea och sallad. Mmm! Där hann vi leka lite innan det var dags att gå till BVC igen och träffa alla bebisar & mammor för att lyssna på en dietist som pratade mat till barn. Men Z z Z z Z z Z z Z  så oinspirerande. Varför inte duka upp lite färsk mat/frukt som är bra för bebisar och låta oss smaka och lukta. Nej, in i ett trångt, tråkigt , varmt konfiransrum och lyssna på en kvinna i sjukhuspersonal-kläder som knappt hörs bland alla bebisar och som inte vågar höja rösten...

Hade tänkt gå ner på stan från Årsta för att åka hem men regnet bara forsade ner så vi hoppade på bussen. Ingen hitt att åka tåg i rusning men trevligt att vi fick Amanda med oss =) Väl hemma så låg en avi på posten om att min iphone ligger nere på Ica. Naaaajjjjjssss! Idag har jag fått igång den efter att ha synkroniserat och donat för att inte tappa några kontakter mm. Nu ska jag leka loss med den när Alma sover...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar