torsdag 20 september 2012

Body, knopp, Vilmer & bibblan...


Idag väntas kalas för min syster son som fyller hela 7 år! Vad tiden går fort! Minns än idag tydligt när kan kom till värden. Bara några dagar gammal kom han och hela lilla familjen på besök till oss i min lägenhet på stan. Jag (och H som var på besök) fick första spyan på soffan. De var stort =) Sen gjorde jag några tappra försök till att vara barnvakt minns jag ihop med lillasyrran. Men Vilmer var en bestämd liten bebis... Mycket bära, roa och trösta fick vi göra ; ) Men ju mer månaderna gick, och åren blev Vilmer en av de finaste småkillarna jag känner. Mycket klok och smart liten kille! Jag är en stolt moster och fadder!

Alma ska ha sina nya strumpbyxor som hon och sin pappa köpte här om dagen och en rosa klänning. Ska ner till bibblan sen och ta vägen förbi klädaffären här i förorten och kolla om de har någon grå body som vi kan ha till... noga det där! 

Ett "nytt" bord har i veckan kommit till min ägo. Hittade den i skärsjö för månader sen men inte kommit mej för att göra ordning det. Men nu är det slipat, målat och en av knopparna är på plats. Ingen låda men man kan väl luras... Nu ska den tillbaka till stugan i en mycket finare utförande =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar