måndag 24 september 2012

Höga lister...


Nu har vi köpt boende!! Fick bli en lägenhet i stan för nu kan vi inte vänta in drömhuset längre. Vi måste få bo själva och grejjan med dagisplats till årsskiftet. Men vi känner oss nöjda! En 4:a i Salabacke blir vår inom några månader. Det är en peeeeeetig målare som bor där idag så det mesta i fint skick. Lite av mina färger men inte i alla rum =) 

Alma ska få en ny, fin tapet såklart. Lutar mot en med rosa bakrund och vita stjärnor men vi ska kolla vidare. 

I vardagsrummet var det ljus, ljus gråa väggar som får funka. ALLA lister i tak och golv är grova och vita. Lite gammaldags stil på nå vis. Så H har lovat att hjälpa mig med en liten piff där. Jag/vi ska trolla dit ännu högre lister så som den på bilden. Mdf sågas i önskad längd, sen en överlist och målas vitt. Tada! Får se om det blir innan vi flyttar in eller om det får bli efter. Men det SKA göras. Dubbeldörr ut till fransk balkong där så det passar in såå bra. Jag skruvar och målar gärna men inte sågar (med läskig såg) så är tacksam att ässlingen min vill hjälpa mej! 

Badrummet var oki men nytt golv ska in. Det hjälper Janne oss med. Grova, mörka klinkerplattor blire. 

Köket finns inget att göra! =)

Vårat sovrum ska tapetseras i en av väggarna som vi ska komma överrens om vilken. Men eftersom H inte är såå jättepetig får jag nog fria händer. 

Kontoret finns inget att göra =)

Hallen har fint klinker och ljusa väggar så nu ikväll grejjar jag med en hatthylla som varsamt betsas i svart (lämnade vår förra i slavsta) som får sällskap av ett par fläktskåp till kök från ikea som ska sättas upp på väggen med skor i. Ska öppnas så som dom över kyl och frys fast upponer... Inga skor syns utan ligger prydligt i skål med en tjock svartbetsad träskiva över som sittbänk. Och fina kuddar =)  

Ja, ni märker, jag är redan igång =))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar