måndag 16 januari 2012

Spaning pågår...

I morse var vi hos banken. Alma spexade och höll på så bankkvinnan blev helt till sej. Vi pratade bolån, livförsäkring, handpenning, sparande mm. Riktigt bra var hon. Vi får låna pengar utan problem. Nu ska vi bara sälja lägenheten... Köper inget innan dess. Har sett på nära håll hur det kan gå. Tror mamma sa att de hade haft 16 visningar på villan i Länna. HUA!
Nee, vi säljer först! Jag ska i veckan rensa, slänga och städa. H grejjade i garderoberna igår och de blev såå fint. Jag höll under tiden på i köksskåpen. Har massa grejjer som ska iväg på loppis. Visst, jag kan tradera för att "vinna" mest men orkar inte. Folk där verkar vilja ha mail-kompisar för de mailar om ALLT trots utförlig beskrivning...

Ser ut som de blir loppis på söndag med Big Sis. Ska kolla om mamma vill med också!
Klirr i kassan och ordning och reda på samma gång =)

Nu sover Palmis sin långa sovlur, i sin säng... NICE! Jag har tyckt det varit mysigt att hon sovit på mej men de har varit jobbigt samtidigt. Nu har vi tränat på detta i fem dagar och hon somnar ganska fort. Undra om jag ska låta de vara ljust tro, så hon hajjar att de är dag och inte natt eller är hon stot nog att förstå de ändå? Kom gärna med tips! Vi gör ju inte kvällsrutinen så de funkar kanske som det är... svårt sånt där.

När vi flyttar till hus SKA jag ha mörka golv. Punkt!!! Sitter och kollar lite på google och fy så mycket snyggt det finns! Vi var ju på visning i lördags. Pappa hängde med. Attans så fint! De enda är att läget är lite si och så men jag skulle hunna flytta in direkt... vi får se hur det blir med allt... Ideér till de kommande huset har jag i massssssor iaf...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar