torsdag 4 mars 2010

Gummistövlar spaning...


Vem kan inte behöva ett par gummistövlar ibland?! Kanske inte här i stan så ofta men i Skärsjö om inte annat! Undra hur många gånger jag lyckats blivit övertalad av Henke om att ta en "mysig fisketur med båten" men vita, rosa eller ljusa tyg ballerina och sen suttit mest och oroa mej om hur jag ska få bort alla fläckar på skorna. Henke brukar locka med att man blir brun på sjön och att de inte finns några mygg där ute. Men de brukar sluta med att jag får ro, regn och mygg finns och solen lyser med sin frånvaro. Men fisk brukar vi få, även jag, ibland! =)

1 kommentar:

  1. jag hittade ett par stövlar på röda korset i höstas, vita med snirkliga svarta blommor. då hade jag gått länge och letat stövlar. Men köpte aldrig några, kändes onödigt att lägga ut massor på nåt som man så sällan använder. Tror plantagen har fina stövlar!

    SvaraRadera