fredag 5 april 2013

I sovrummet...




Nu har vi fixat ordning bebisens sovplats. Kör en favorit i repris. Henke byggde ju sidovagnen till våran säng till Alma och tack o lov sparade vi den. Minns att jag ville kasta den när vi flyttade till Knivsta. En annan favorit är babynestet. Det är som en madrass med bulliga kanter. Man kan spänna den efter storlek med hjälp av stripes/snöre. Alma gillade den skarpt. Minns så tydligt när jag fick för mej att köpa en sån. Alma var ett par månader och var ganska knölig nattetid. Problemet var att ingen av affärerna i Uppsala sålde sådana. Tro mej, jag ringde ALLA. När jag fått för mej nåt ger jag mej inte. Men tillslut fick jag ett napp på Barnens Hus i Åkersbergs, Stockholm. Det var bara för H att åka dit efter jobbet det. Trodde att den skulle lösa alla våra problem. Lite naiv som nybliven mamma kanske MEN faktiskt det var en bra-att-ha-grej... 

Av Janne & Ann fick jag en fin orkidé när jag fyllde år som nu står och är fin i sovrumsfönstret. 

Lika med Björks & Berries hudkrämen. Den fick jag av Åkers barn Camilla & David men respektive. ÅH, luktar gott eller luktar den gott?!?!? Kommer bli en favorit. Jag gör ole dole doff men den och body butter från Body Shop som jag fick av Fornhems när jag fyller år =) Den gillade jag såå mycket att jag gick och köpte duschkrämen i samma serie. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar