torsdag 21 oktober 2010

Wok...


Ikväll får vi middagsgäster. Spanade kyl och frys och kom fram till att de blir en wok med kyckling eller räker. Har inte bestämt mig än. Spanar lite på Sjukhuset på tv3 play. I förra programmet var de om IVA (intensivvårdsavdelningen) där pappa låg i våras. Kände igen dom gräsliga terakotta målade väggarna som var i korridor, allrum och övervakningsrummen. Jag funderade på omvårdnadsprogrammet när jag skulle börja gymnasiet men de blev inte de. Skulle jag vara 15 år igen skulle jag nog ta de och sen vidare till sjuksköterska. Är orädd för sjukhus, sprutor och blod... snarare nyfiken och intresserad. Jaja, power walk vare ja =)

1 kommentar:

  1. De e aldrig försent!!! Andrea var över 30 när hon bestämde sig för att byta jobb totalt och utbilda sig till röntgensköterska istället!

    SvaraRadera