onsdag 27 oktober 2010

Envis!



Jag letade nyss fram förra årets upplaga av Vakre Hjem & Interior - JUL och ska mysa lite med den snart. Funderar lite på vad vi ska ha för "färg" denna jul. Första julen i Slavsta var lila, mörklila, plommonlila och förra året var svart. På kulor och annat. Jag har ju lite svårt med en massa pynt överallt men lite blire ju alltid. Förra året åkte jag (helt ensam) till Stockholm och letade upp en affär som låg på Medborgarplatsen. Jag hade sett en adventsstjärna i Aftonbladet-söndag som jag bara var tvungen att ha. En jättestor svart stjärna. Ringde dit minns jag och fick en undanlagd. De var lite svårt att hitta dit när jag väl var där så jag fick ringa dem så den gulliga tjejen hjälpte mej fram sista biten. Jag är en envis jäv*el i vissa fall =) Tror jag är sugen på vitt i år... På grankulor och annat. Englar, spets, brodyr, pappstrutar mm. Stakars Henke som alltid säger "är inte julen röd". När vi bor i villa ska vi ha en riktigt rööööd jul a La FannyAlexander, jag lovar!

1 kommentar:

  1. I år ska du inte behöva åka till Stockholm själv, vi måste planera in en "advent-stros-dag"!!!

    SvaraRadera