måndag 25 november 2013

Adams rum...





Måndag. Allt är som vanligt igen. Alma på dagis och Adam sover förmiddagslur. Bär på en olust känsla idag. Jag, mamma & storasyster var på bio igår och såg "mig äger ingen". Tung film. Jag hade inte läst boken men sett snuttar ur filmen på "efter 10" så jag visste vad det rörde sej om... Det handlar om en flicka som lever med sin alkoholiserade pappa. Han kämpar med hårt arbete, att bli lämnad av sin kvinna och att räcka till som pappa. Och såklart med spriten. Tragiskt på många vis men relationen mellan flickan och pappan var på något vis ändå väldigt fin. Trots misär och att bli sviken gång på gång så var dom "bästis & bundis". Flera saker fick mej att bli ledsen. Det var skönt att sitta bredvid mamma och vi höll varandra i handen stundtals. Det gick åt några servetter... Hade lite svårt att somna och idag finns känslan kvar men det blir snart bättre. Funderar lite på min egen barndom, mina föräldrars separation och min relation till pappa.  

Jaja, idag står det piff i Admas rum på schemat. Vi har ju gjort klart där men inte piffat nåt. Kanske för att jag inte har något att piffa med =) Men lite ska han få i julklapp. Vi har önskat oss mätsticka, tavlor, lampa och fina kuddar så får vi se om han varit snäll, ler. KLART han har! Min Gulle!!!

Lådan är från Mique
Nallen från Chilli
Klädhängaren Mio
Tapet Boråstapeter
Knoppar Indiska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar