söndag 25 december 2011

God fortsättning...


Då var julen över =) Julafton gick fort förbi. Vi började som vanligt hos Fornhems och det var lika mysigt som vanligt! Tack Hanna & Janne för fint fixat! Pappa & Janne kom också över, precis som vanligt. Barnen öppnade julklapparna i lugn och ro. Vi fikade, åt lunch och minglade mest. Men ingen rast, ingen ro. Vi åkte vidare till Skärsjö för att hinna se Kalle. Jag somnade för den delen i mitten och de var såå skönt =) Efter Kalle åkte Henke och tände på hans mammas (och nu mera farmor) grav. Sen åt vi mat... MAT. Men faktiskt åt jag bara så jag var mätt, inte illamående. Sen öppnade vi julklappar och kollade på tv. Jag & Alma slocknade kl 23.00 men pappan satt uppe och spelade spel till kl 04.00. Men han har inte vågat gnälla över att han är trött idag...

Så fort julafton är över vill jag ha vår! Har funderingar på att göra om en lampa till hemma som är svart till vit. Fina Johanna hjälpte mej sist och jag är såå nöjd med resultatet. Har en svart lampa i vardagsrummets fönster som nog ska bli vit med hjälp av sprayfärg och vit sidentyg och Johanna, Hanna eller mamma som har symaskin. Vill ju helst ha en Tine K lampa men den kostar masssssa. Jag får helt enkelt göra en själv.

Nu ska jag och Alma softa! Pappan åkte till en polare å sen ska han ut. Tradition att gå ut på juldagen. TUR att jag trivs så bra hemma. Jag har älsklings-Loppan, julmust, choklad å en lapp. Allt som behövs =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar